ALLT ELLER INGET - THAT'S ME | FANNY MAGNUSSON

FANNY MAGNUSSON

Annons

ALLT ELLER INGET – THAT’S ME

“Kan du inte berätta lite mer om vad dina matlådor består av och hur du tänker kring kost just nu. Gärna skriva hur du äter också en vanlig vardag och på helgerna!”

Fick den här kommentaren igår i bloggen och självklart kan jag dela med mig av mina tankar kring just hälsa och kost, samt visa hur en nyttig och onyttig dag kan se ut för mig.. Då måste jag ändå börja med att erkänna att jag inte har en jättesund relation till just kost och träning – jag har varit en periodare iprincip hela mitt liv (ni som känner mig ni vet precis). Det innebär att jag är typen som kör på allt eller inget – och oftast blir det någon typ av hetsgrej (typ som nu) och det är lite tragiskt faktiskt, jag vill ju inte ha det så egentligen..

Det där med balans är inte alltid lätt och speciellt inte när man älskar all typ av mat, onyttigheter och fest. Men jag kör lite på det som funkar och passar mig och min livstil. Det som känns mest okej för stunden liksom, jag behöver något som motiverar mig (kan vara en resa, plåtning eller något liknande) för att kunna ge det en ärlig chans och kunna satsa 110%!

Just nu försöker jag äta väldigt nyttigt inför kommande semester för att inte känna mig som en heffaklump på beachen (HAHA) och ja, jag är väl medveten om att jag inte kommer rasa i vikt eller att det blir någon jätteskillnad på 2 veckor. Men jag vet att jag kommer att känna mig fräschare och slankare bara genom att ändra kost- och träningsvanor. Och huvudsaken är faktiskt hur jag själv känner, eller hur? Såhär såg iallafall mitt matintag ut igår för er som är nyfikna:

Gick upp 07:00 och drack en kaffe vid 07:30, sen åkte jag mot jobbet..

Frukost runt 09:00 tiden: havregrynsgröt (1 dl havregryn, 1 msk vego protein, 1,5 dl vatten + lite salt) som jag sen toppade med kanel och mjölk, till det drack jag te från Your tea (någon typ av detox shit).

Påfyllning vid 11:00: berocca + 1 tsk spirulina (och nej kompisar detta smakar inte gott, det smakar hö, jag känner mig som en häst när jag dricker detta) men jag har hört att det ska vara bra, så det är väl bara svälja och se glad ut! Sen tog jag även en fettförbränningstablett från Nutrifarm som jag fått på Mimmis Booty bootcamp tidigare.

Lunch klockan 12:30: kycklingfilé, basmatiris och blandade grönsaker som är stekta i lite soya. Till detta hade jag en klick hummus för godare smak och undvika att det blir torrt + ett stort glas vatten.

Mellanmål vid 15:30: en halv proteinpudding från Barebells (päron-och vaniljsmak) med en skivad banan och en kopp kaffe för att överleva dagen, haha jag är en riktigt trött själ.

Middag vid 18:30: eftersom jag hade middagsdejt med Ida inbokat så gick vi till Reload Superfood som ligger på Sveavägen och Sergelgatan (tips till er som bor eller besöker Stockholm och vill äta nyttigt).  Jag kombinerade en egen sallad med potatis, laxfilé och basilikadressing. SÅ JÄVLA GOD! Vid 22:00 tiden gick jag och la mig mätt och belåten. 

Som sagt sådär kan en dag då jag äter nyttigt se ut, medans en såkallad ätardag ser helt annorlunda ut. Dvs inga rutiner, inget tänk, inga speciella tider och inga gränser överhuvudtaget! Då kan det istället se ut såhär: 

Ja ni ser.. Betydligt roligare att kunna stoppa i sig vad man vill, när man vill och bara för att man kan. Men jag går upp i vikt av att bara kolla på mat, kan man önska sig en ny ämnesomsättning kanske? Annars får jag dessvärre hålla mig till helgerna i fortsättningen, finns en risk för att jag får hänga i vassen i sommar annars..

Har ni mer frågor eller funderingar kring min kost eller liknande så är det bara att kommentera så svarar jag gärna. Jag är verkligen inget proffs eller expert på något sätt (som ni säkert förstår) utan jag går efter egna erfarenheter och tidigare hjälp från personliga tränare och dietister. Det är bara så jävla synd att jag har Sveriges sämsta tålamod och vill att allt ska gå på 1 sekund, men en vacker dag ska jag också hitta balans i livet ska ni se. Vänta bara!

/ For translate in english use Google translate. xx

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Nicklas

    Du är väldigt inspirerande! Jag har börjat läsa din blogg och den är väldigt intressant. Vart köper du protein havregryn och den gröna spirulina? Är det i affären eller hemsida? Jag har letat som en galning på Coop forum men hittar inget. :) Så blir lite nyfiken på vart du skaffa detta.

    1. fannym

      Wow – tack, det glädjer mig! Vego protein som består av solrosfröprotein & chia är något jag endast blandar med vanligt havregryn i min gröt, går lika bra att ha i smoothies eller liknande för att få i sig extra protein bara :) du hittar det tex här: https://www.svensktkosttillskott.se/produkter/solrosfroprotein___chiafron?da=14-1762, och spirulina har jag faktiskt köpt på Coop som du skrev! Kolla och rådfråga i de störrematbutikerna, jag har sett de på flera ställen :) Lycka till!

    1. fannym

      Hmm, bra fråga just detta märke har jag precis börjat med och kan egentligen inte ge ett rakt och ärligt svar. Men om man äter de på tom mage blir man både illamående och får en brännande känsla (så något måste ju innehållet göra med kroppen tycker man ju), dessa tabletter bör man också ta i samband med träning och bra mat för bästa resultat. Jag har märkt att jag svettas mer av de under träningpass, samt att jag blir kissnödig oftare. Men det är absolut värt ett försök! Jag har läst massa bra om fettförbränningstabletter :)

Annons
stats